Rekonstrukce kol

Na začátek musím říci, že nemám moc rád rádoby renovace, kdy je kolo zcela bezmyšlenkovitě upraveno do podoby, která má s původním kolem jen pramálo společného. Je dobré si uvědomit, že předrevolučních, ale obecně starých kol, není nekonečné množství. S tímto vědomím, je tedy dobré k renovacím přistupovat.

Ono je na první pohled hezké, dát na kolo nový lak, nové ráfky atd. Ale takto „renovované“ kolo už bude mít jen minimální historickou hodnotu a o době, kdy bylo vyrobeno nebo o používaných technologiích, toho už moc neřekne. O historickém kole nevypovídá jen rám. Historické kolo je třeba brát jako celek vč. laku, designu log či různých dobových doplňků. Právě tyto, na první pohled drobnosti, mají vypovídající historickou hodnotu o době, dobových technologiích a šikovnosti tehdejších lidí.

Z čeho tedy vycházím a jakých zásad se držím při renovacích kol?

  • Vždy se snažím, aby na kole bylo ponecháno co nejvíce původních komponentů.
  • Pokud některý komponent chybí, nahrazuji ho alternativním dílem z daného období.
  • Jestliže nelze zachránit lak, vždy volím dobové barvy a loga, aby byl výsledek co nejvěrnější původnímu stavu.
  • Kolo po renovaci musí být plně funkční a bezpečné.

Kategorie

Aktuálně

  • Hallstatt

    RAKOUSKO Hallstatt

    Nechcete jet s námi příště na Dachstein?
  • Hluboká nad Vltavou

    Naše Hluboká nad Vltavou

    Naš servis se nachází v centru města Hluboké nad Vltavou.
 
SPOLUPRACUJEME